Tuesday, October 13, 2009

Työ hahmottuu



Tänään hoksasin, miksi työ etenee niin hitaasti. Ohjaajani on kehottanut minua tekemään sekatekniikkaani valmispohjalle. Pohjassa ei ilmeisesti tarvitsisi olla gessoa, mitä minulla on ja runsaasti. Se onneton imee liikaa. Vedin laimennettua mustetta sorminkin tänään, mikä muutoin tuntui toimivan mutta imua oli liikaa.



Oheisessä teoksen osakuvasta näkyy, missä nyt mennään. Olen tyytyväinen kompositioon. Tunne kuitenkin jonkinlaista agressiota työtä kohtaan. Toivottavasti se tietää hyvää. Tänä iltana meillä kokoontuvat Kirjaviisaat keskustelemaan Paul Austeren teoksesta Sattumuksia Brooklynissa. Huomenna taas taulun kimppuun.

2 comments:

Leena said...

Tykkään kovasti otteestasi eikä mun mielestä haittaa vaikka kävisit vielä hurjemmaksikin ilmaisusi suhteen. Se juuri on mielenkiintoista. Kuvaat itsesi herkästi ja avoimesti, mikä on tärkeää myös.
Hauska yhteensattuma: kun Sinua kiinnostaa neliö muotona, tutkiskelen minä ympyrää ja pyöreän olemusta!

Heikki Honkala said...

Voi kiitos Arle! Joo, hurjuus ei olisi pahitteeksi. Välillä sitä on ollutkin enemmän. Tämä on tällä kertaa tällainen mietiskelytyö. Eikö ole jännää tuo ympyrä ja neliö. Naiselle ja ympyrä ja miehelle neliö? Semioottisesti neliö kai merkitsee rahaa yms. ehkä vakauttakin ja ympyrä kai sensuellimpia asioita. Voi olla, että neliö minulla on jotakin turvallisuushakuisuutta. Sinullakin on blogissasi varmaan kuvia töistäsi. Kerran pikkuisen kurkkasin. Täytyypä käydä kunnolla visiitillä.